La càtedra es planteja els següents objectius:
Totes les activitats formatives, culturals, d’investigació i d’extensió universitària que es desprenen de cadascuna de les línies de treball esmentades i també totes les diferents accions que s’acorde realitzar dins del programa d’activitats a desenvolupar aprovat anualment per la Comissió Mixta de Seguiment de la Càtedra, assumeixen els valors i les metes específiques de l’Objectiu 4 de l’ODS i l’agenda 2030.
Organització de jornades de difusió de pràctiques educatives innovadores.
Organitzar jornades de difusió de bones pràctiques de foment lector.
S’organitzaran unes jornades de promoció de forment lector, organització de la biblioteca escolar i temàtica relativa a la promoció de l’hàbit lector en l’alumnat. Es tracta d’una jornada per a impulsar la formació, la dinamització de bones pràctiques en el camp del foment lector i la transformació dels espais dins dels centres educatius en aquest sentit.
Crear un grup d’investigació acadèmica universitària en matèria de metodologies innovadores, pedagogia i pràctica docent.
Mitjançant beques predoctorals i postdoctorals, treballs d’investigació, tesis doctorals, projectes de final de carrera, de grau i de màster, premis per a treballs de fi de grau o de postgrau, premis d’investigació general i l’establiment de sistemes de cooperació amb altres universitats estatals i internacionals, es persegueix l’objectiu d’augmentar l’oferta de docents qualificats. Es contempla també la possibilitat de iniciar canals de cooperació internacional per a la formació de docents als països en desenvolupament.
Generar fòrums de discussió, jornades o altre tipus d’esdeveniment amb la participació de docents i investigadors de les universitat implicades en el conveni i docents de centres educatius de titularitat de la Generalitat Valenciana.
Es tracta d’organitzar qualsevol esdeveniment relacionat amb la innovació educativa, les bones pràctiques docents i les xarxes de professorat relacionades amb les convocatòries públiques de la CECE, segons els termes acordats en la Comissió Mixta de Seguiment de la Càtedra.
Organitzar jornades de reflexió i de divulgació educativa sobre l’activitat docent i els reptes de futur del sistema educatiu amb la denominació d’escola d’estiu.
L’escola d’estiu es planteja com una jornada amb una proposta temàtica que enllace amb la necessitat de repensar el nostre model d’educació, la necessitat de transformar-la per a transformar el món actual, passant de la reflexió a l’acció en clau d’innovació, de canvi, d’acció de la comunitat educativa.
Realitzar treballs de recerca en l’àmbit de l’avaluació de l’alumnat dels ensenyaments de primària i Educació Secundària Obligatòria, al voltant dels procediments, tant teòrics com tècnics i metodològics associats a l’avaluació de les competències de l’alumnat del nostre sistema educatiu.
Definir una estratègia d’avaluació educativa on participen professionals de l’àmbit, tant nacional (altres comunitats i/o INEE) com internacional (OCDE, IEA) com a vehicle d’intercanvi d’experiències en avaluacions a gran escala de competències de l’alumnat.
Generar xarxes de professorat no universitari amb la finalitat d’implementar moviments actius d’innovació educativa.
Es tracta de crear una xarxa d’intercanvi de bones pràctiques on es dinamitze la comunicació i la interacció entre les persones integrants. Tot això en espais físics de trobada i de debat i en un espai virtual de trobada i d’intercanvi de materials docents.
Organització de jornades de difusió de pràctiques educatives innovadores.
Les jornades d’innovació es plantegen com un espai de trobada i de debat en les quals participa tota la comunitat educativa. Es compta amb la participació d’experts en innovació educativa. Es tracta de docents i investigadors del món universitari o de centres d’investigació que estan
treballant diverses línies temàtiques amb l’objectiu de transformar les realitats polièdriques dels centres educatius cap al camí de la innovació i el canvi pedagògic. Aquestes ponències pretenen mostrar els desafiaments del món educatiu i les metes que s’aconsegueixen després
d’implantar en els centres projectes d’innovació i investigació educativa.
A més, aquestes jornades proposen la transmissió de bones pràctiques de centres educatius, així com la difusió de les claus de la convocatòria de projectes d’innovació i investigació educativa.
Organitzar jornades de reflexió i de divulgació educativa sobre l’activitat docent i els reptes de futur del sistema educatiu amb la denominació d’escola d’estiu.
L’escola d’estiu es planteja com una jornada amb una proposta temàtica que enllace amb la necessitat de repensar el nostre model d’educació, la necessitat de transformar-la per a transformar el món actual, passant de la reflexió a l’acció en clau d’innovació, de canvi, d’acció de la comunitat educativa.
Organitzar jornades de difusió de bones pràctiques de foment lector.
S’organitzaran unes jornades de promoció de forment lector, organització de la biblioteca escolar i temàtica relativa a la promoció de l’hàbit lector en l’alumnat. Es tracta d’una jornada per a impulsar la formació, la dinamització de bones pràctiques en el camp del foment lector i la transformació dels espais dins dels centres educatius en aquest sentit.
Realitzar treballs de recerca en l’àmbit de l’avaluació de l’alumnat dels ensenyaments de primària i Educació Secundària Obligatòria, al voltant dels procediments, tant teòrics com tècnics i metodològics associats a l’avaluació de les competències de l’alumnat del nostre sistema educatiu.
Definir una estratègia d’avaluació educativa on participen professionals de l’àmbit, tant nacional (altres comunitats i/o INEE) com internacional (OCDE, IEA) com a vehicle d’intercanvi d’experiències en avaluacions a gran escala de competències de l’alumnat.
Crear un grup d’investigació acadèmica universitària en matèria de metodologies innovadores, pedagogia i pràctica docent.
Mitjançant beques predoctorals i postdoctorals, treballs d’investigació, tesis doctorals, projectes de final de carrera, de grau i de màster, premis per a treballs de fi de grau o de postgrau, premis d’investigació general i l’establiment de sistemes de cooperació amb altres universitats estatals i internacionals, es persegueix l’objectiu d’augmentar l’oferta de docents qualificats. Es contempla també la possibilitat de iniciar canals de cooperació internacional per a la formació de docents als països en desenvolupament.
Generar xarxes de professorat no universitari amb la finalitat d’implementar moviments actius d’innovació educativa.
Es tracta de crear una xarxa d’intercanvi de bones pràctiques on es dinamitze la comunicació i la interacció entre les persones integrants. Tot això en espais físics de trobada i de debat i en un espai virtual de trobada i d’intercanvi de materials docents.
Generar fòrums de discussió, jornades o altre tipus d’esdeveniment amb la participació de docents i investigadors de les universitat implicades en el conveni i docents de centres educatius de titularitat de la Generalitat Valenciana.
Es tracta d’organitzar qualsevol esdeveniment relacionat amb la innovació educativa, les bones pràctiques docents i les xarxes de professorat relacionades amb les convocatòries públiques de la CECE, segons els termes acordats en la Comissió Mixta de Seguiment de la Càtedra.
Totes les activitats formatives, culturals, d’investigació i d’extensió universitària que es desprenen de cadascuna de les línies de treball esmentades i també totes les diferents accions que s’acorde realitzar dins del programa d’activitats a desenvolupar aprovat anualment per la Comissió Mixta de Seguiment de la Càtedra, assumeixen els valors i les metes específiques de l’Objectiu 4 de l’ODS i l’agenda 2030.
Universitat Jaume I
Av. Vicent Sos Baynat, s/n
12071 Castelló
ccm@uji.es
Universitat Jaume I
Av. Vicent Sos Baynat, s/n
12071 Castelló
ccm@uji.es